Veel Oekraïners zitten zonder elektriciteit, verwarming en stromend water. Het is nu al min 5oC en de temperatuur kan wel dalen tot min 20oC. Er is veel hulp nodig, op zeer korte termijn. Het gaat immers om miljoenen mensen die letterlijk in de kou en in het donker zitten. Dit vraagt om meer dan de eerdere steun. Wachten is geen optie! Daarom roepen wij alle Lions(clubs) en alle inwoners van Nederland op om geld in te zamelen en te doneren aan het Lions Hulpfonds voor een generator of voor hulpgoederen. Ieder bedrag helpt en is welkom!

Doneer en geef warmte!
Er is grote behoefte aan generatoren voor eigen energievoorziening van scholen, kinderdagverblijven, schuilkelders etc. Deze kosten momenteel ongeveer € 1000 per stuk, inclusief transportkosten. Lionsclubs Nederland kan zelf generatoren aanschaffen en via de eigen internationale keten veilig en betrouwbaar naar Oekraïne transporteren. Daar worden ze vanuit een centraal punt gericht gedistribueerd. Je kunt een generator adopteren door € 1.000 te storten op de bankrekening van het Lions Hulpfonds*, NL31 ABNA 0413 880 184, onder vermelding van ‘Generator’.

Lionsclub Rheden doneert ook een generator
Bovenstaande oproep van Lions Nederland, was aanleiding voor de Lionsclub Rheden om ook als club een generator te doneren voor Oekraïne. Het geld werd spontaan ingezameld tijdens de clubavond van 6 december en het geld is inmiddels overgeboekt naar Lions Nederland.