21 september 2021
Restaurant de Peerdestal

Reguliere bijeenkomst. Aanvang 20:00.

Smeltende gletsjers en lokale oplossingen. Spitsbergen als inspiratie - Paul Span, Oblivion

Ik ben één van de drie zonen van bakker Span uit Rheden. Voor mijn grafische studie ben ik een aantal jaren inwoner van Eindhoven geweest maar daarna weer terug gekomen en gaan wonen in het Spijkerkwartier in Arnhem. Toen mijn ouders stopte met de bakkerij, werd ons ouderlijk huis het nieuwe thuis voor ons jonge gezin. Wij hebben de bakkerij grotendeels zelf omgetoverd tot woning en  vertoeven nog steeds met veel plezier in Rheden.

Mijn carrière is gestart bij Uitgeverij Thieme als Art Director. Als Multimedia vormgever ben is bij Borsu Systema gaan werken in Lelystad. Hier heb ik mijn twee compagnons ontmoet waarmee ik Oblivion ben gestart. Inmiddels 23 jaar verder en 45 medewerkers, https://www.oblivion.nl/ Een innovatief IT bedrijf waar wij heel trots op zijn.

In 2018 ben ik mee geweest op een expeditie naar Spitsbergen. Dit heeft aardig wat impact op mij gehad maar is ook een inspiratie bron geweest voor nieuwe ontwikkelingen. Dit is de rode draad in mijn voordracht. Inspiratie en dilemma’s die ik graag met de Lions leden deel.

Van mijn reis naar Spitsbergen heb ik een registratie gemaakt. Mocht je het leuk vinden en tijd over hebben neem dan gerust een kijkje.