19/03/2024

Dinsdagavond 19 maart was er agendaruimte tijdens de Lions avond voor de persoonlijke introductie van Mick Stomp en Rob van Doorn. Mick deed met haar Maidenspeech de aftrap van een mooie avond story telling. Sleutelbegrippen in het verhaal van Mick waren; koken en theater, kop of munt, kekke tantes en leuk en veel van geleerd. Dat is de rode draad in een wervelend leven, dat draait om kookkunst en het theater er omheen. Van gastenontvangst tot presenteren. Mick vatte het zelf als volgt samen; mijn pad gezocht en gevonden. Tastbare hoogtepunten zijn haar twee boeken; “Het borrelt hier” en “Agacadabra”. Met haar aanstekelijk enthousiasme sloot Mick haar verhaal veel betekenend af met, “liefde is het recept voor iedere dag”!

Na Mick nam Rob het stokje over. Zijn verhaal was onderverdeeld in 4 lijnen. Ook Rob ging zijn levenservaringen niet uit de weg, dat maakt een Maidenspeech ook zo bijzonder. Rob heeft een bouwkunde carrière achter de rug op verschillende plaatsen in Nederland. Zichtbaar hoogtepunt van zijn carrière is de verplaatsing van het oude postkantoor bij het station in Arnhem naar wat nu restaurant Goed Proeven in Klarendal is. Een staaltje Lego bouwen voor grote mensen. Rob, “het gaat niet alleen om bouwen maar ook om de leefbaarheid en ontwikkeling van een buurt of wijk. Klarendal als mode kwartier is daar een mooi voorbeeld van”. Rob is vrijwilliger bij verschillende Airborne activiteiten en herdenkingen. Veel aandacht was er voor zijn grote passie, muziek. En dan vooral de piano en zijn zangcarrière. Hoogtepunt voor hem was zijn vertolking van het 23e pianoconcert van Mozart.

Na de indrukwekkende Maidenspeeches van Mick en Rob was er oprechte bewondering en applaus voor beiden. Meest treffend was de opmerking van een Lion, “wat een bijzondere mensen, dat had ik niet gedacht”