16/05/2023

Alhoewel je het vanaf de buitenkant van het gebouw niet zou zeggen, wordt er toch volop gewerkt aan het nieuwe gebouw van de Rhedense Pioniers. Dinsdagavond 16 mei waren de leden van Lions Club Rheden de eerste gasten, die het gebouw van alle kanten konden bezichtigen. De Lions gaven in hun jubileumjaar de eerste donatie voor het nieuwe gebouw. Inmiddels staat er daadwerkelijk een gebouw in het gebied de Zuidflank in het dorp Rheden. Naast een uitgebreide rondleiding door het gebouw en over het terrein was er een presentatie over de totstandkoming van het gebouw. Duurzaamheid was een voorwaarde, vandaar dat het gebouw uit stropanelen is opgetrokken. Door sponsoring van veel bedrijven uit de regio was het mogelijk dit unieke project te realiseren. De gemeente Rheden heeft goed meegedacht over plaats en mogelijke realisatie. Natuurlijk waren er ook tegenvallers. Het is des scoutings om daar met positieve energie in oplossing voor te vinden en werk van te maken. Tot de zomervakantie maakt Scouting nog gebruik van de Holtbanck als opkomst locatie, een prima alternatief waar de scouting dankbaar gebruik van heeft gemaakt. De vereniging is zelfs gegroeid de afgelopen jaren. Zowel leden, ouders als relaties leveren hun bijdrage om het project goed af te ronden. Als waardering voor de inzet van de vele vrijwilligers en als extra steun in de rug overhandigde de Lions president een cheque ter waarde van € 250,-. Daarnaast werd er door de Lions gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het RP Bier te proeven en te kopen. De opbrengst van de verkoop van dit uitstekende bier is ook voor de realisatie van het gebouw. Conclusie van de mooie avond was dat de Rhedense Pioniers een mooie toekomst wacht in een mooi nieuw en eigen gebouw.