Locatie: Nieuw Schoonoord Velp

Datum voorstellen: Zaterdag 19 april (zaterdag voor Pasen)
                                    Zaterdag 10 mei (mogelijke tot vaste zaterdag)

Tijdindeling: 11.00 uur start Beursplein
                        16.00 uur start veiling

Uitwerking idee:

1. Beursplein. Een plein met verschillende kramen.

• Boeken
  • Muziek (cd’s, etc.)
  • Kleding
  • 1e jaar planten
  • Klein meubelen
  • Kunst
  • Oliebollen
  • Pannenkoeken
  • Koffie/thee etc.
  • Bier gebrouwen in opdracht (Lions 2025 bier) voorafgaand een proefavond voor de Lions om samenstelling en smaak te bepalen)
  • Mogelijkheid tot verhuur van kramen aan goede doelen, zoals: Hospice, Toon Hermanshuis, Schaapskudde, etc

Uitgangspunt is kwaliteit. Geen rommelmarkt.

Nodig: opslag goederen, pleinruimte buiten/binnen, kramen, bemensing kramen, wisselgeld, digitale wijze van betalen,

2. Open podium: mogelijkheid voor amateur muzikanten om hun “kunde” te delen in het openbaar. (bijkomstigheid kan zijn dat heel goede muzikanten kunnen worden aangesproken voor een concert van de Lions)

Het podium kan ook beschikbaar zijn voor muziek verenigingen uit de gemeente Rheden om zich te presenteren.

Mogelijk de dag openen met een muziek vereniging.

Nodig: podium buiten/binnen, elektriciteit, versterking geluid?, stoelen publiek, ruimte voor instrumenten, voorbereiden muzikanten, omkleden

3. Voordrachten/lezingen gedurende de dag over een of meerdere lokale aansprekende thema’s. Blokken van lezingen in de ochtend en middag. Zaalruimte van de locatie gebruiken. Voorbeelden:

• Duurzaamheid
  • Samenwerking sportclubs (open club gedachten)
  • ……

Nodig: zaalruimte, stoelen, scherm, beamer, geluidversterking?

4. Veiling

Dit idee is als separaat idee ingebracht maar kan aansluitend aan de beursplein dag.

In het Lions club netwerk voldoende serieuze kwalitatieve kavels ‘binnen harken”. Denk hierbij aan: diner voor twee, een dagdeel de burgermeester aan het werk, bijzondere fiets, kunst (de zeefdrukken van de Lions Club), wijn, etc. Bedoeling is voor iedereen bereikbaar. Dus kavels voor de kleine en grote portemonnee.

De kavels worden door een notaris in € oplopende kwaliteit geveild. Geïnteresseerden kopen een toegangskaartje voor de veiling. Dit kaartje is tegelijk een lotnummer. Aan het einde van de veiling wordt een loterij gedaan (publiek vasthouden)

Nodig: opslag goederen, kavels, veiling ruimte, notaris, toegangskaarten met nummer,

Wellicht na de veiling mogelijkheid tot hapje/drankje

Mogelijke doelen: Economisch platform Diana, armoedebestrijding binnen de gemeente Rheden en Rozendaal, waarin ook de stichting Strak voor kinderen.

Werkgroepen/commissies:

• Publiciteit
  • Locatie + kramen + podium
  • Open podium: Werving muzikanten + planning
  • Lezingen/voordrachten: aansprekende sprekers en onderwerpen + planning
  • Kavels
  • Veiling
  • Beursplein: goederen, bemensing kramen en planning
  • Catering
  • Vergunningen