29/04/2024

De twee broers Rick en Mike Hulshof en hun partners Rianka Habraken en Petra Heusschen zijn de enthousiaste eigenaren van Kunst of Art. De leden van Lions Club Rheden waren dinsdagavond 16 april te gast bij Kunst of Art, in het tot galerie & kunstuitleen prachtig gerestaureerde kerkje in Laag-Keppel. Na een warm ontvangst in deze bijzondere locatie gaf Rianka een toelichting op het ontstaan van Kunst of Art en de beide galerieën. Want in Zutphen heeft Kunst of Art ook een galerie met kunstuitleen. Het volledig gerestaureerde kerkje is in 2019 heropend. Met de restauratie heeft de familie de Pieter van Vollenhoven restauratieprijs gewonnen. Het kerkje wordt, naast kunstuitleen, regelmatig gebruikt voor exposities. Kunst of Art koopt en verkoopt kunst en biedt kunst aan door kunstuitleen. Kunst of Art biedt een podium aan regionale en lokale kunstenaars maar ook landelijk bekende kunstenaars. Daarnaast biedt Kunst of Art ook een podium aan Social Art + Design. Dit is een bijzondere samenwerking tussen Achterhoekse productontwerpers en makers. De makers zijn in dit geval mensen die dit werk doen in Achterhoekse dagbestedingslocaties van bijvoorbeeld Elver of Zozijn. De ontwerpen variëren van vogelhuisjes en broodplanken tot gezandstraalde glazen potten, waarbij zoveel mogelijk restmateriaal uit de Achterhoek wordt hergebruikt. Ook de professionele ontwerpers zijn verbonden met en afkomstig uit de Achterhoek. Hiermee geeft Kunst of Art een Achterhoekse dimensie aan haar invulling van Social Art. Na de introductie door Rianka werd de gasten de mogelijkheid geboden een rondgang te doen door de galerie, te genieten van de kunst en mogelijk zelfs iets aan te schaffen. De avond werd afgesloten met een groot compliment namens de Lions voor deze enthousiaste ondernemers en hun oog voor het sociale aspect van kunst.