10/03/2023

Vrijdag 10 maart was niet per se een mooie voorjaarsdag, toch gingen leden van Lions Club Rheden buiten aan het werk in het kader van NL Doet. In Velp werd een plantsoen aan de Hertog Arnoudstraat geëgaliseerd en vrij gemaakt van puin etc. Daarna werd er bloemenzaad uitgestrooid en dit vervolgens weer in-geharkt. Dit alles werd gedaan op initiatief van de imkervereniging Arnhem-Velp en omstreken en de gemeente Rheden. Idee is waar mogelijk gemengde bloemenvelden aan te leggen en daarmee de diversiteit van insecten te vergroten. Hierdoor ontstaat voor bijen een betere leefomgeving. Met als resultaat een verbetering van de diversiteit in de natuur. Na met een grote groep vrijwilligers even stevig doorwerken was er tijd voor koffie. De zeer hartelijke ontvangst bij Buurtcentrum de Poort was bij de slechte weersomstandigheden een welkome en warme meevaller. Tijdens het koffiemoment gaf de imker Piet van Schaik nog een toelichting op de rol van bijen en het nut van de verschillende bloemenvelden in de gemeente. Daarmee was het naast een nuttige ook een leerzame bijeenkomst. De ochtend werd afgesloten met een lunch bij Hugo’s in Velp. Conclusie van de ochtend was dat NL Doet bij de Lions op de agenda staat en de Lions volgend jaar weer van de partij zijn.