18/06/2024

Op 18 juni vond de jaarlijkse overdracht van het presidentschap van de Lionsclub Rheden plaats tijdens een heel mooi diner in de Peerdestal in Ellecom. Hoewel de barbecue niet plaats kon vinden wegens de verwachte regenbuien was het een zeer geanimeerde avond met een uitstekend lopend buffet. We werden ontvangen met bubbels en de gesprekken waren zeer geanimeerd.

De komende en gaande presidenten hadden de formele presidentswisseling bewaard tot het einde van de avond om het diner niet koud te laten worden. Scheidend president Bas van der Perk memoreerde kort zijn presidentsjaar dat onder het motto 'Inclusiviteit' plaats vond. De lezingen en de verschillende externe bezoeken kwamen onder deze paraplu samen. Ook memoreerde de president, dat in zijn jaar voor het eerst ook vrouwen lid van de club waren geworden. Een mooi eerste begin op weg naar een mooie diverse samenstelling.. Hierna droeg hij het presidentschap met de bijbehorende versierselen over aan inkomend president Hans Holtjer. Hans vertelde dat hij even getwijfeld had of hij het presidentschap wel zou overnemen zo kort na het overleiden van zijn Pia, maar dat hij het toch heel graag wil doen en dat hij zich gesteund weet door de gehele club en weet dat het bestuur hem, indien nodig, zal bijstaan. Het motto van de nieuwe president is 'Inspiratie'. Hans wil graag in het komend jaar ons laten weten wat hem in zijn leven geïnspireerd heeft en hoopt dat het ook voor ons inspiratie zal bieden. Een mooi motto voor een nieuw Lionsjaar. De nieuwe president bedankte ook namens de club de scheidend president voor een heel mooi Lionsjaar.