19/08/2023

Op vrijdagavond 18 augustus werd de jaarlijkse Rhevak week, een feestelijke week voor kinderen uit de dorpen Rheden en De Steeg, succesvol afgesloten. Het weer was prachtig en dit jaar was de week extra bijzonder doordat vijftien kinderen uit Oekraïne ook konden deelnemen. Opnieuw bleek dat taal geen obstakel vormt om samen te spelen en te ontspannen. De kinderen, hun ouders en begeleiders waren aanwezig om te genieten van de Rhevak gastvrijheid en de feestelijke afsluiting.

De deelname van de Oekraïense kinderen werd financieel mogelijk gemaakt door Lions Club Rheden. Op vrijdagavond overhandigde Bas van der Perk, de president van Lions Club Rheden, een cheque aan Rob van Beek, de opperspreekstalmeester van Rhevak. Na dit officiële moment kon, geheel volgens de Rhevak traditie, ‘de fik er in’ en was er een gezellige sfeer rondom het grote vuur, die tot in de late uurtjes voortduurde.