20/06/2023

Het Slotdiner van de Lionsclub Rheden op 20-06-2026 in de Peerdestal in Ellecom was een bijzondere avond, ondanks de uitdagingen die zich voordeden. De avond begon met een onverwachte hoosbui, waardoor de tent boven de barbecue het begaf. Ondanks dit ongelukje wisten de mensen van de Peerdestal zich aan te passen en er toch een gedenkwaardige avond met een mooie barbecue van te maken.

President Ruud van Workum opende de avond met een korte terugblik op het afgelopen Lionsjaar, waarbij hij benadrukte dat er interessante lezingen en mooie excursies plaatsvonden. Deze activiteiten hebben niet alleen de leden geïnspireerd, maar hebben ook bijgedragen aan de groei en ontwikkeling van de club. Ook de 'We Serve' activiteiten werden benoemd.

Helaas moest de Lionsclub Rheden ook definitief afscheid nemen van twee gewaardeerde leden, Wim van Keimpema en Kees van Dijk. Hun bijdragen zullen zeker gemist worden. Daarnaast was het de laatste avond voor Jan Siebelink, die vanwege zijn leeftijd besloot te stoppen. Als blijk van waardering ontving Jan een mooie fles whisky en werden er bloemen overhandigd aan zijn partner Ineke.

Aan het einde van de avond droeg president Ruud het presidentschap over aan Bas van der Perk. Bas ontving de oorkonde en werd het president speldje opgespeld. In zijn aankondiging benadrukte Bas dat inclusiviteit zijn motto zal zijn en dat er volop aandacht zal zijn voor het werven van nieuwe leden, ongeacht hun geslacht.

Met Bas aan het roer, belooft de Lionsclub Rheden een toekomst van inclusiviteit en groei. Ze zullen zich blijven inzetten voor de gemeenschap en zich focussen op het bereiken van hun doelen. Het Slotdiner markeerde niet alleen het einde van een succesvol Lionsjaar, maar ook het begin van een nieuw hoofdstuk onder leiding van Bas van der Perk.